Event : Recruitment Tech Trend_Day

Tijdens de tweede editie van de Recruitment Tech Trend_Day stonden de laatste en belangrijkste trends binnen recruitmenttechnologie centraal. Enkele cijfers vielen ons bijzonder op, zoals het feit dat corporates in 2023 minder hebben uitgegeven aan recruitmenttechnologie in vergelijking met 2022 en 2021. Echter, de verwachtingen voor 2024 zijn wederom ambitieus. Voor de corporate markt wordt voorspeld dat de uitgaven aan recruitmenttechnologie met maar liefst 4,2% zullen groeien. Mogelijk zal de hype rondom Artificial Intelligence, corporates ertoe aanzetten om in 2024 de trend te keren en meer te investeren in recruitmenttechnologie.

Uit onderzoek is gebleken dat de focus in 2024 vooral zal liggen op technologieën die het wervingsproces efficiënter maken en de kandidaatervaring verbeteren. De belangrijkste investeringsgebieden zijn “process automation”, recruitment marketing, employer branding, data & dashboards en sourcing & searching.

Wat wij opmerkelijk vinden, is dat data naar onze mening te weinig aandacht krijgt. Hoe kun je een beslissing nemen als je geen data hebt om het te onderbouwen? Hoe kun je voor een systeem kiezen als je een candidate journey niet kunt volgen vanaf het websitebezoek tot aan de status in je ATS? Hoe kun je weten of je recruitment marketing goed presteert als je de cijfers niet kunt vergelijken? Gelukkig organiseren we in mei een webinar voor onze huidige klanten om te laten zien hoe je recruitment marketing kunt meten.

Om goed op de hoogte te blijven van deze ontwikkelingen, nemen we al jaren deel aan evenementen zoals Recruitment Tech, TruAmsterdam en partnerdagen. Op deze manier blijven we in contact met professionals in de markt en krijgen we inzicht in wat er speelt en wat de nieuwe trends zijn binnen de corporate markt.

(En soms horen we ook heel gekke dingen, maar dat is misschien voer voor een toekomstig bericht.)

Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie instellingen kunnen opslaan.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.